اولین رویداد صنعتی جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران در سال 1400 به میزبانی دفتر توسعه تعاملات دانشگاه با وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

اولین جلسه سخنرانی تخصصی صنعتی به مناسبت هفته پژوهش، با عنوان بررسی فرصت ها و ظرفیت ها با تمرکز بر ایجاد فرصت های مطالعاتی و بهره گیری از ظرفیت های پژوهشگران دانشگاه، از ساعت 10/30 لغایت 12/30 روز دوشنبه مورخ 1400/9/15در سالن B مجتمع امام خمینی (ره) به دو صورت حضوری و مجازی و با حضور جناب آقای دکتر روستا، عضو هیأت مدیره شرکت بازآفرینی شهری، جناب آقای دکتر یونسیان، معاون پژوهش و فناوری، جناب آقای دکتر محمدی، مدیر دفتر همکاری های علمی، صنعتی و فناوری، سرکار خانم دکتر کامبوزیا، مدیر دفتر توسعه تعاملات صنعتی با وزرات راه و شهرسازی و تعدادی از اعضای محترم هیئت علمی دانشگاه برگزار گردید.

در ابتدای جلسه، سرکار خانم دکتر کامبوزیا به معرفی دفتر توسعه تعاملات با وزارت راه و شهرسازی پرداختند. سپس جناب آقای دکتر روستا، ضمن معرفی شرکت بازآفرینی شهری به عنوان یکی از شرکت های مادر تخصصی حوزه راه و شهرسازی، در مورد چالشهایی از قبیل بافت فرسوده شهرها، بافت های تاریخی و بافت های حاشیه نشین و افزایش سن ساختمان های شهری صحبت نمودند. همچنین ایشان گزارشی از اساتید محترمی که با آن مجموعه همکاری داشته اند، ارائه فرمودند و در ادامه بیان داشتند که هدف از تشکیل این جلسه، بررسی ظرفیتهای تعامل صنعتی دانشگاه با شرکت بازآفرینی شهری می باشد.

همچنین ایشان بطور خلاصه به طرحهای پسماند، مخصوصاً پسماند شهرهای شمالی – بیابان زدایی – ریزگردها – بافت های شهری قدیمی و تغییر وضعیت حمل و نقل بمنظور استفاده از بافت های شهری اشاره کردند و استقبال سازمان متبوع خود از حل مسائل کشور در این زمینه ها را ابراز داشتند.

در خاتمه، تنی چند از اساتید محترم دانشگاه در خصوص مسائل مرتبط و چالش های موجود صحبت هایی مطرح و پیشنهاداتی ارائه نمودند.

لینک سخنرانی تخصصی جناب اقای دکتر مجید روستا:

بخش اول

بخش دوم

بخش سوم

بخش چهارم

بخش پنجم

فهرست